sjuk igen

ett jäkla tjatande om min farmor, jag vet, men har inte varit där sen jul & jag verkar aldrig bli frisk. dit vågar jag inte gå om jag är dt minsta sjuk eftersom hon har rätt lätt att bli smittad, och förkylning i hennes ålder kan bli riktigt farligt så.. iaf så ringde jag henne igår & sa att jag antagligen kunde komma imorn (dvs idag) för jag började bli mindre snuvig. men lik förbannat vaknar jag & är helt täppt i näsan, en brinnande hals, ett dunkande huvud & ingen röst... liiiite irriterande!! varför kan jag aldrig få bli frisk för?? jaja, blev ingen farmor idag hellre då e.. får nöja mig med att prata med henne i telefon..

igår när jag la jessika så hade jag köpt välling i en festis förpackning typ bara för att se om hon tar dt, & dt gjorde hon :) nästan allt åt hon upp, så jag hoppades på att hon skulle sova bättre på natten & inte villa ha bröstet. men kl 01 vaknade hon som vanligt, & hungrig såklart. men då kokade jag mjölkersättning eftersom dt också mättar mer än bröstmjölk, men kl 05 vaknade hon, hungrig igen :p då fick hon bröstet för då orkade jag inte gå upp & koka vatten & sådär, för då hade jag troligen inte kunnat somna om igen.. men sen kan jag lova att min prinsessa var underbar. jag vaknade av att dt ringde & dt gjorde jessika också, men inte undra på dt, kl var 11:27 :p aldrig har jag fått sove så länge med henne, så senare ikv ska vi åka & handla mer välling, utifall att dt var pga dt hon sov så bra på morgon. ;) måste ju testa iaf, haha.
& när vi klev upp gav jag henne lite gröt för första gången, inte sådär jätte gott tror jag hon tyckte att dt var, men dt  verkade vara helt okej iaf :) lite fina grimaser & sådär. haha. dt blev kanske 2 tsk, men dt var bra ändå tycker jag :) sen hann vi inte göra så mkt mer förän farmor kom hit & lånade stumpan en sväng & gick ner till gustaf. (jessika's pappa som bor i samma hus som oss :p) sen var hon där ett bra tag, 2 timmar tror ja? medans jag & fredrik åkte & åt på käringgrillen (sibylla) & åkte till pappas grav & sådär. sen åkte vi hem & jag gick & hämtade lillhjärtat & fredrik åkte iväg för att köra skoter :) jessika la jag på en gång jag kom hem för hon var riktigt trött & smått gnällig, så nu sover hon & gör dt förhoppningsvis ett bra tag eftersom hon sov så länge imorse att dt inte blev nån lunchlur.

ska väl börja med maten rätt snart, ska göra kotletter i ugn som tar ca 1,5 timme, så dt är väl så  dags att börja.. men hade föredraget att sitta här framför dumburken & bara ta dt lugnt. finns inget mer att skriva.
får se då jag får lust att skriva igen nästa gång :p kanske om någon timme, kanske om några dar, who knows?

pussss
& ha en bra kväll.


•För att få fetstil: *din text*
•För att få understruken text: _din text här_


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Jag vill bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress eller URL:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0