napp är inte jessikas favorit

Ja, jessika är väl inte det barn som älskar napp direkt.
hon tog den sällan när hon var nyfödd & tar den aldrig nu. (förutom bilden då svärmor hade gett henne den då i ett tidigare inlägg) men att leka med den är kul. :)



men i slutändan så skiter hon fullständigt i napp.. hon bara tar ut den ur munnen om jag försöker ge henne den då hon ska sova. (jag försöker bara för att dt kanske skulle kunna vara till hjälp för att få henne lugn & somna, annars är jag väldigt nöjd med att hon inte tar den, dt betyder ju att jag aldrig behöver avvänja henne den. ;))

som ni ser så ser hon ju väldigt trött ut, spec på första bilden, men dt har jag ett bot emot :)



man ger henne ett tangentbord, en dosa eller en mobil. då löser sig allt :) gofisen!

nu har jag precis på minuten lagt jessika för en tidig lunchnap :) tyckte jag hörde en fågel viska i mitt öra om att jessikas farmor tänkte ta med henne på en promenad idag, men jag vet inte riktigt. vore egentligen skönt för jag tänkte ta en stor städning & få ut alla julsaker & sådär. (ja vi är seg på att ta ut julen).  Inga planer idag förutom städning. men om inte farmor hör av sig för en promenad så tar jag nog med henne ut själv, skit fint väder men kallt.
& Fredriks klocka ringde inte imorse, så jag vaknade av att dt ringde på hans mobil & dt var hans arbetskompis som stod & väntade på honom, dom pendlar ju till söderhamn. då var k 05.32 & 05.30 skulle han ha varit där på plats, så då vart dt att klä på sig medans han sprang ut typ. stackaren, eftersom dt var -20 ute. :p även att dt var första gången inte både ställer mobilerna, så i fortsättningen får vi nog fortsätta med dt.

Jessika har blivit mkt bättre att lägga nu iaf! jag ger henne välling nu ist för bröstet varje nattning så då ligger hon i sin säng & äter & sen låter jag hon ligga där & dom senaste kvällarna har hon bara somnat, utan att grina. :) jätte skönt!
& sen brukar jag ge henne välling igen vid 01 då hon vaknar för då är jag oftast fortf vaken, men har jag lagt mig & sover så brukar jag ta henne tll mig & ge henne bröstet, för går jag upp & fixar välling då så läre jag ju inte somna om igen.. men dt går iaf mkt bättre som sagt :) & helt plötsligt känns 1.80's säng stoort, annars brukar jag tycka att dt är så trångt, men dt är nog för att jag inte vågar ligga alltför nära jesika, & dt finns flera anledningar till dt, två är att jag kan råka lägga mig på henne & så vakar hon så lätt om jag rör på mig & hon ligger alldeles intill, så hon brukar ligga på en utav våra 90's sänger & jag & fredrik delar jag på en :p haha, hon tar plats hon min lilla ängel :)

hm, inte så mkt mer att skriva.... men men, ska väl sätta igång med städningen då =D

pusssss

jag älskar er fredrik & jessika <3


•För att få fetstil: *din text*
•För att få understruken text: _din text här_


Kommentarer
Postat av: Sophia&Lydia

Vad skönt för dig att det går lättare med nattningen :)

2010-01-25 @ 16:43:11
URL: http://sophialinacatarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Jag vill bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress eller URL:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0