2010

känns väldigt fel att säga/skriva 2010, men man vänjer sig väl med tiden antar jag.
var väl samma sak förra året fast med 2009 så :p

nyårsafton blev inte så spec. Vi var hemma hos fredriks kompis mamma (Sara) & åt mat.
riktigt gott var dt!!
vi var där ett bra tag, vi åt trerätters, så dt tog ju ett tag ;)
sen kom Ulf, jessikas farmors karl & hämtade jessika, & jag ångrar mig så in i bombens att jag inte stanna hemma....
jag & fredrik vart kvar hos sara en stund till sen så åkte vi till frigge till jessicas fest.
vi blev inte så länge där, men var roligt att träffa lina, jessica & johanna iaf.
allra helst lina som man knappt sett på månader :p

iaf så fick vi för oss att vi skulle åka upp till högtomt till Jo & fortsätta fira där.
jag borde ha stannat hemma redan från början eller åka hem då för jag var inte på humör alls
& jag drack inte medans alla jag träffa var på god väg att bli riktigt full så var inte kul alls.
menmen, jag följde med.
vi var framme 00.05, så tolvslaget skålade vi in i bilen. kände ingen förutom fredrik i bilen heller så dt var minst sagt
en spec nyårsafton...
ja & på festen kände jag ingen så bra. vissa visste jag namnet på, & vissa hade jag väl pratat med förut,
men inte direkt nån jag umgås med vardagligen.
vid 01 villa jag åka hem men fredrik villa stanna en stund till & jag villa väl inte direkt förstöra hans nyår, så vi stanna.
till slut villa han också åka hem, så vi skrev till den enda person som körde att han fick komma så fort han kunna.
dt gick en timme, så jag fråga vart han var. (klockan började närma sig 03), då var han i stan & där var dt kaos tydligen.
dt gick ännu en timme, & ännu en till. alltså var klockan nästan 05. då börjar jag fundera på om vi skulle få någon skjuts alls.
(och vi dt här laget hade alla förutom jag, fredrik, en killa som dansa med fredrik, Jo & carro lagt sig)
jag prata med kille som skulle köra, & tro dt eller ej, men han låg i diket & väntar på en som skulle hjälpa honom upp.

så jag ringde svärmor, men hennes bil vågade hon inte ta dit upp eftersom den krånglar så mkt.
hon gav mig iaf nr till taxin. men dom körde inte i delsbo sa dom :s lite knäppt!!
så dt var bara till att vänta tills han kom upp i diket dt.

& när vi kom hem var mitt svullo hungrig som alltid, så då gjorde jag göra nudlar åt honom seeen fick jag äntligen
krypa ner i sängen. åh vad skönt dt var!
men jag mådde inte alls bra då jag tog bort jessikas lilla täcke & kudde från vår säng.
gud vad jag saknade henne då. :(( fy vad jag fick ångest!!

dt var min speciella kväll. men som fredrik sa, vi fick iaf vara tillsammans på tolvslaget :)

jessika hade iaf somnat redan vid 21.30 & sen hade hon vaknat till 01, men hade inte villa haft mat utan bara lite
närhet. :) sen sov hon till 08.30. ;o dt gör hon minsann aldrig hemma!
då vaknar hon minst 2 ggr/natt, vanligtvis är dt typ 4 ggr hon vaknar.
så farmor vill att hon ska sova där mer, men jag känner att dt räcker för ett tag nu. man saknar ju henne så mkt.
& sen kom hon hem till mamma! & jag trodde jag skulle pussa sönder henne. haha, dom är ju så go!

jessika har ätit lite potatis idag. dt är 8de dagen idag hon äter dt, så imorn ska jag blanda i lite morötter också tänkte ja.
sen har jag plockat ihop lite här, tvättat & diskat. annars har dt bara varit helt lugnt idag. inte gjort för många onödiga
rörelser. :p
men vi gick & handla iaf, även om dt vart senare än tänkt. tror vi gick vid 20.
& sen är jag & fredrik världsbäst på att vara inne i affären hur länge som helst! verkligen världsbäst.
efter mkt onödigt inhandlade varor så gick vi till slut hem. & då sov ju jessika såklart under den turen med vagnen
så när vi kom hem så vakna hon & villa inte somna om.
hon somnade runt 23-23.30 nån gång.
nu ska jag, maria & fredrik kolla på jalla! jalla! & äta lite chips m. dip som alltid. :p
jag går ner i vikt, men får större mage ;s hur går dt ihop?
aja, imorn blir dt till att göra chokladtårta & smörgåstårta & städa här. :)

ska lägga in lite bilder sen jessika äter själv & lite annat.
hon vill inte bli matad den här lilla fröken e, utan hon ska minsann äta själv.

puss
& god fortsättning.


"kan själv"







gillar inte mamma då hon är pusssjuk. :p


testar fredriks "dagen efter brillor" som han fick med "dagen efter paketet"
han fick av mig i julklapp ^^



vår tjockis i sängen :)


en dålig bild, men villa visa hennes nya grimas. hon rynkar näsan & gapar stort.
lillgrisen :)



men ibland är dt inte bara mamma som är pusssjuk. :) även jessika kan vara
en riktig gofis!



och så en till dålig bild på hennes grimaser.
älskar er <3

•För att få fetstil: *din text*
•För att få understruken text: _din text här_


Kommentarer
Postat av: Sophia&Lydia

Kan han inte laga nudlar själv?? ;P Gör han nått i hemmet, förutom att laga bilen och jobba? :P

2010-01-03 @ 21:53:38
URL: http://sophialinacatarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Jag vill bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress eller URL:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0