en aning sömnbrist, men glad ändå.

Dom senaste kvällarna har jessika somnat ovanligt bra, men dt är nog för att hon varit sjuk & spytt.
Dt tar ju som f-n på kroppen.
Men på nätterna vaknar hon & vill inte sova.
& så har hon fått för sig att jag inte får ligga ner i sängen utan måste sitta vid hennes fötter ;s
haha, hon är då för härlig!
Så nu är jag trött, men glad ändå :)

Jessika blev iaf dålig i tisdags, men mår bättre nu :)
Hon har spytt & inte behållt så mkt mat, så jag tror hon fick lite vätskebrist ett tag också,
men nu kissar hon mkt som vanligt igen & hon har inte spytt sen igår natt.
& så tar hon bröstet normalt mkt igen, så nu är dt nog över. :)

iaf så har moster marlene kommit hem på besök :) mkt trevligt!
Så i onsdags och i torsdags har jag städat.
Sen kom ju fredrik hem på torsdagen också.
Som jag saknat han. Jobbigt att han jobbar borta på veckorna,
men nu är dt över :D han börjar jobba i söderhamn nu på måndag, så då sover han hemma. UNDERBART!

Jaja, dt var väl inte så intressant men jag är så himla glad över dt, haha.
I vilket fall så kom ju moster hem i torsdags så då bjöd jag på mat.
Sen var vi här & prata & umgicks lite.
Sen åkte hon till norrbo i fredags, men nu är hon här igen en sväng innan hon & maria ska ut & roa sig.
Jag ska iaf vänta på att fredrik kommer hem om nån timme :/ drygt att vara ensam men han är & fixar med helenas bil & nyss ringde han & sa att dt tar nån timme till :(  blä!
så jag & jessika får väl underhålla hos själva, & dt är vi rätt bra på faktiskt :)

ikv blir dt bara lugnt & massa mys framför film, wallander. :)
ska även göra en cheescake.
imorn kanske kanske vi ska smita iväg på bio,  om pappa & farmor har lust att vara barnvakt.
Annars tror jag inget spec händer alls.

puss


•För att få fetstil: *din text*
•För att få understruken text: _din text här_


Kommentarer
Postat av: Sophia&Lydia

Hon börjar väl vara ett halv år nu..? Då när hon vakna låt hon ligga kvar i sängen utav dig, även fast hon skriker lite grann, gå inte till henne på en gång och om hon verkar hungrig så testa att ge lite vatten stället för mat.

Och det brukar vara "ju bättre dom sover på dagen, ju bättre sover dom på kvällen", nu menar jag två tupplurer om dagen, inte hela dan. ;P Men det förstod du väl. :)



Det är bättre om du tar den här kampen om en helt natts sömn nu när hon är såhär liten än om du väntar tills hennes rutiner sitter inpräntat..

Det är viktigt att mamman får sova, så hon orkar busa ännu mer på dagarna! :)



Jag tycker du gör ett kanonjobb och jag tycker verkligen att du är en duktig mamma!!! :)

2009-12-09 @ 07:38:06
URL: http://sophialinacatarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Jag vill bli ihågkommen!

E-postadress: (publiceras ej)


Bloggadress eller URL:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0